Nocleg w centrum Krakowa. Lokujemy się przy Dolnych Młynach.

Rok 2020 – mimo wszystkich przeszkód, potyczek i obostrzeń – wypadł nam bardzo… podróżniczo. Na naszej liście znalazł się też Kraków, szczególnie jego centrum. Ważna była dla nas lokalizacja, bo chcieliśmy nocować gdzieś, gdzie będzie blisko ważnych punktów turystycznych. W głowie mieliśmy oczywiście rynek i chociażby Dolne Młyny.

Oczywiście ważny też był standard i wszystkie możliwe udogodnienia. Szybki internet, duża kabina prysznicowa, najlepiej własna kuchnia, a co najważniejsze – wyjątkowy design.

Szukaliśmy dość długo, bo dostępność wolnych pokoi też nam była mocno nie na rękę (odległe terminy). Wtedy pomyślałam, że może nie hotel, a apartamenty? Może iść w tę stronę, ze zamiast pokoju, wynająć cały lokal? To była myśl. Tak trafiliśmy na PI APARTMENTS.

NOCLEG W CENTRUM KRAKOWA NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI

Pi Apartments to w zasadzie coś zgoła innego niż zwykły hotel. To możliwość przeżycia urlopu jakby… we własnym, ustronnym mieszkaniu. To przestrzeń, gdzie możemy nie tylko spać, możemy tam ulokować się z całą rodziną, dobre miejsce dla dzieci. Możemy tam po prostu spać, ale tak samo można tam spędzić cały dzień, wypocząć, czy też ugotować coś dla siebie. Pi Apartments oferuje wynajem krótkoterminowy, ilość apartamentów jest naprawdę spora i znajdziemy je w trzech najważniejszych miejscach Krakowa. W samym rynku i 500m od niego. Tym sposobem możemy się zatrzymać na ul. Floriańskiej, Rajskiej lub Krupniczej.

Wybierając apartament idealny dla Przygrodzkich przebrnęłam przez całą ofertę. Lubię ciemne wnętrza, geometryczne detale i bardzo ważne jest dla mnie oświetlenie lokalu. Nosząc przy sobie aparat i szukając okazji do zdjęć dosłownie wszędzie, zawsze solidnie sprawdzam, czy w pomieszczeniu jest wystarczająco jasno, ale też nie ZA JASNO, bo to już jest piekło perfekcjonisty i liczne przepalenia na ujęciach.

Urzekł mnie Apartament Dark. Dlaczego?

WAŻNA JEST LOKALIZACJA – DOLNE MŁYNY.

Dolne Młyny 10 – bez wątpienia jeden z najgorętszych adresów w Krakowie i to już od wielu miesięcy. Jest to zapomniany i niszczejący teren po dawnych zakładach tytoniowych, który został poddany modernizacji i stał się idealnym miejscem aby spotkać się ze znajomymi przy dobrym jedzeniu czy ciekawych trunkach. Znajdziemy tam wszystko – DOSŁOWNIE WSZYSTKO – jeśli chodzi o kuchnię, bo my zaczynaliśmy od sushi, przeszliśmy przez wege knajpy, potem prosto do kuchni hinduskiej, kończąc na smakowaniu alkoholi. Jest też muzyka, bo tam wszystko gra, a nóżka sama leci by potupać. A zaraz obok tego własnie lokal od Pi Apartments. Dzięki temu mogliśmy spędzić weekend w ogóle nie wychodząc poza obszar fabryki.

(oczywiście, że finalnie i tak z niej wyszliśmy – nie zwiedzić Wawelu to jak nie być w Krakowie)

Okna Apartamentu Dark są skierowane prosto na jedną z części Dolnych Młynów, wystarczyło wyjść z budynku, przejść przez ulicę i dać się ponieść zabawie. Dla każdego, kto boi się o hałas – spokojnie! Okna są szczelne, jak je zamknęliśmy to nie było słychać gwaru, a o duchotę też się nie bałam, bo apartament jest klimatyzowany.

Co ważne, jak nie najważniejsze. Dolne Młyny to zaledwie 8min spacerkiem na sam rynek. I to miłym spacerkiem, bo nie idziemy koło bardzo ruchliwej drogi i przy okazji mijamy wiele pięknych budynków i miejsc towarzyskich. Kiedy znów chcielibyśmy ruszyć na Wawel, to możemy klasycznie przejść się piechotą (dla aktywnych) lub wypożyczyć skuter lub elektryczną hulajnogę. Jest ich mnóstwo, zaraz pod budynkiem.

Kolejna kwestia na którą kładłam nacisk – możliwość zaparkowania koło apartamentu. Zawsze, gdziekolwiek byśmy nie jechali, jedziemy załadowani gratami po sam sufit. Dlatego logiczne jest to, że jak mamy zostawić gdzieś samochód, to musi być to bardzo blisko bazy noclegowej. Nie wyobrażam sobie tego, jak mogłabym się targać z moją wielką walizką przez pół miasta. Tutaj sytuacja była jeszcze prostsza niż mogłoby się wydawać. Obiekt posiada własny parking podziemny. Dodatkowo bardzo wygodny, bo zjeżdżamy do niego windą samochodową, a potem z całym bagażem możemy wjechać kolejną windą, tuz obok pokoju, w którym się meldujemy.

WYJĄTKOWY DESIGN W CENTRUM KRAKOWA.

Nie będę ukrywać, że ZAWSZE wybieram nocleg tam, gdzie zachwycą mnie wnętrza. Zwykle wybieram z dwóch kategorii. Wnętrza nowoczesne, lub miejsca gdzie jest jakaś historia. Tutaj wybór padł na miejsce pełne pięknego światła, geometrycznych form, drewnianych wykończeń i ciemnych detali. Apartament DARK przyciągnął mnie do siebie przede wszystkim wyjątkowym… światłem dziennym. W oknach zamontowane są drewniane żaluzje (a jak wiecie – pracuję w branży systemów przeciwsłonecznych i sama takie żaluzje montuję), więc jakby nie było – to stało się głównym elementem działającym jak magnes. Dodatkowo bardzo podobała mi się ściana, właśnie z geometrycznymi figurami. Dużo drewna i antracytowe wykończenia to duet, który zawsze ze sobą świetnie współgra. Wnętrze jest zachowane w ciemnych barwach, co nie oznacza, że jest buro i przytłaczająco. Wręcz przeciwnie, jest luksusowo, stylowo i bardzo designersko.

nocleg centrum kraków dolne młyny

Duży plus za ogromne łóżko małżeńskie. Wyspałam się jak nigdy. Wygodny materac, duże poduchy, a na ścianie nad głowami plakaty z mapą Krakowa i Polski. Łazienka przestronna, gdzie również siłą są detale. Ciekawe lampy, spore lustro i ogromna kabina prysznicowa. Dla osoby spędzającej dużo czasu przy wieczornym spa – ideał. Chwila relaksu z książką? We wnęce okiennej postawiony piękny fotel, na którym mogłam wyłożyć się, zrelaksować i odpłynąć w świat fantasy (o ile oczywiście do fotela dopuścił mnie mój mąż!)

W lokalu znajduje się też kuchnia, której tak często przy innych noclegach mi brakowało. Nie zawsze chcę jadać na mieście, a już szczególnie jeśli chodzi o śniadania. Tutaj kuchnia była, ba był też kącik jadalniany. Dzięki czemu mogliśmy zrobić własne zakupy, przechować je w dużej lodówce, po czym rano samemu zrobić sobie ulubioną jajecznicę. To też duża oszczędność, bo jadanie każdego posiłku w knajpach mocno wpływa na nasz budżet.

W pokoju można też popracować. Spore biurko było dla nas ułatwieniem, kiedy trzeba było zrobić sobie przerwę od zabawy i zerknąć w sprawy firmy.

nocleg centrum kraków dolne młyny nocleg centrum kraków dolne młyny

nocleg centrum kraków dolne młyny

NOCLEG W CENTRUM KRAKOWA – DOLNE MŁYNY, A PODRÓŻ Z DZIECKIEM.

Do Krakowa jechaliśmy, aby spędzić tam rocznicę ślubu. Dlatego zrozumiałym było, że tym razem wyjeżdżamy bez syna. To wszystko po to, aby poczuć się jak nastolatkowie, nacieszyć się trochę sobą i świętować wspólnie tą wyjątkową, siódmą rocznicę, kiedy powiedzieliśmy sobie sakramentalne TAK.

Ale następnym razem, zabierzemy tam ze sobą małego. Głownie ze względu na dużą ilość udogodnień, właśnie dla dzieci.

Obsługa hotelowa jest bardzo przyjazna dzieciom. W pokoju może pojawić się wygodne łóżeczko, dziecko dostaje swoje plastikowe talerze i sztućce i nie musi jeść tymi samymi co dorosły. To ważne dla nas, bo jako rodzice malucha, który koryguje swoją technikę jedzenia – bardzo dużą wagę przykładamy do tego czym dziecko faktycznie je. Jeśli rodzice chcą iść sobie pobalować, chociażby na wspominane tu Dolne Młyny, to Pi Apartments oferuje nam nianię na zamówienie. Dostępny jest także pediatra, gdyby TFU TFU coś się zadziało z dzieckiem. Możemy też poprosić o zamówienie dla syna krzesełka na rower lub własnego rowerka, czy hulajnogi. Ponad to dla każdego, małego VIPa czeka też cudowna niespodzianka.

Kraków to miejsce wielu historii i wyjątkowej kultury. Więc kiedy tylko będzie okazja, a syn osiągnie odpowiedni wiek – na pewno tam wrócimy, żeby pokazać mu te wyjątkowe miasto, a przy okazji wyspać się i bawić w wyśmienitych warunkach.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NAJWAŻNIEJSZE UDOGODNIENIA

Pi Apartments w swoich standardach oferuje nam:

• Serwis sprzątający na zamówienie 50 zł/sprzątanie.
  • Internet w pokoju
  • Suszarka do włosów
  • Zestaw kosmetyków
  • Ręczniki
  • Zestaw do parzenia kawy lub herbaty

Apartamenty posiadają całodobową recepcję, a ich personel zapewnia pomoc w organizacji transferu, rezerwacji w restauracjach oraz wycieczek z przewodnikiem do najciekawszych miejsc w Krakowie i okolicach.

Nocleg w centrum Krakowa to wygoda, a Dolne Młyny to rozrywka.

To była wyjątkowa rocznica ślubu. Mówi się, że siódemka jest szczęśliwa i my tę siódmą rocznicę przeżyliśmy najlepiej jak potrafimy. Powitani przez apartament lampką wina, rozpakowani, zmęczeni po podroży – najpierw odpoczęliśmy. A potem ruszyliśmy świętować. Bawić się i tańczyć jak za dawnych lat. Mogliśmy też w kolejnych dniach zwiedzać i poznawać historię i architekturę Krakowa. Wszak z Pi Apartments mieliśmy wszędzie tak blisko.

Podróże umacniają, a ta umocniła nas szczególnie. Poczuliśmy się znów beztrosko, a do tego byliśmy ugoszczeni po królewsku. Już wiem gdzie chcę w przyszłości wracać. Gdzie znowu chcę odpoczywać, bawić się i cieszyć.

PIAPARTMENTS

nocleg centrum kraków dolne młyny

3 thoughts on “Nocleg w centrum Krakowa. Lokujemy się przy Dolnych Młynach.